Thursday, November 13, 2008

KISAH SI HIJAU

melompat..melompat...dan melompat...
itulah kerjaku...
seringkali aku berasa bosan yang teramat kerana hari2 aku melompat...
aku juga inginkan sayap utk terbang seperti merpati...
supaya ku terbang bebas di udara...
menghirup udara segar bersama..
namun apa daya ku..
kerana aku diciptakan utk melompat...

erm...
sarapan ku seperti biase hnye memakan lalat(msti korang da tau aku spe)
lunch pown mkn lalat
tp dinner aku x mkn lalat sbb nk saving ckit harga barang naik(x pasal2)
tp nk bwat mcm ne...
da aku diciptakan makan lalat..
x kan nk mkn steam boat pulok...

hummppph...
ble tgk rupa paras pulak...
rupa parasku x hensem...
mne ade awek minat kat aku...
menggerutu..
sume losyen dan pencuci muka aku da try...
da la mahal..
sume iklan 2 penipu...
tp nk bwat mcmne..
da rupa aku mcm ni...

haiihhhh...
ble tgk tmpt tggl aku...
da la tggl dlm longkang...
kdg2 nk gak g hotel HILTON..
tp kalo da smpi sne msti kne sepak ngn guard...
sedey...
tp nk bwat mcm ne...
x kan aku nk dok hotel kowt...
aku nk bayar dgn ape nnt...


tp ble aku pikir2 blk...
aku ni dpt melompat...aku sempurna...
aku dpt mkn lalat...aku x mati kebuluran..
aku ade rupa paras...aku ni x cacat..
aku tggl dlm longkang...aku x tggl tepi jln mcm kwn2 aku yg dah jd arwah 2 (AL-FATIHAH)

jd pikir2 blk...
aku ni mmg x bersyukur....
sbnarnye ALLAH da ciptakan aku dlm kesenangan tp aku yg rse dlm kesusahan...
KATAK jenis ape la aku nie...
herm...



sekian...
moral : bersyukurlah dgn pemberian ILAHI,
sesungguhnya dlm kesusahan itu ada kesenangan dan ALLAh itu maha adil...
cth : kte pki kete kancil burok...pas 2 kte x ske kancil burok 2...nk tukar pki
aston martin DBS...tp tyme kte tgh jln2 naik kete kancil burok 2 tgh2 panas...
kte ternampak org tgh jln kaki...x kew kte rse dlm kesenangan 2...

pandai2 pikir...selamat beramal...hehe

3 comments:

Mohd Fahrulradzi said...

"innama`al `usri yusra"

alhamdulillah,., post tepat ngan blog nyer name,.,

tp, kenape aston martin DBS??,., baru usha james bond eh?? hahaha,.,

~salam

Afham Fuad said...

mantap2!!

Pol 'n' Hologram said...

Salam.. Agaksengaldisitu!